Thursday, December 16, 2010

DEAR YAYAH THE SERIES and 143

assalamualaikum~
hey friends.selamat malam/pagi/petang/tengah hari. ;D
post kali nie pulak aku nak citer pasal buku.eh silap.novel.heh.lebih kurang je kot.cume novel lebih spesifik lagi kann.haha.kalau aku nak citer novel yang aku ade,tak mampu pulak.haha.bajet banyak je novel aku.sikit je weyy.aku takdela addict sangat dengan novel novel nie.minat minat cmtu je lahh.kalau ade novel,aku bace.kalau takde,ye tak ape.heh.begitulah ceritenye.cerite ape cmtu?tak lengkap langsung.heh.aku da merepek dah nie. =.=' actually,aku nak menaip tentang dua buah novel aku yang diperoleh pade hari lahir aku yang lalu.bukan nak membatak.tapi ye kot.hahaha.agak poyo di situ.novel yang aku paling sayang (tak bermaksud aku menganak tirikan novel yang lain ye) cume nak cerite pasal yang dua nie je :

first case;
DEAR YAYAH THE SERIES
author;FARIHAH ISKANDAR

*picture atas aku amek dalam uncle google.malas nak snap itu buku.len kali lahh.heh.
(buku nie kak marr bagi.thanks!)

nie kalau yang bukan suke membace,memang take a long time nak menghabiskan laa.aku? DUA minggu je.aku tak ingat la ade berape series dalam nie.tapi rasenye 5 kot. dear yayah 1-4. and kronologinye(betul ke ayat aku), dear yayah:sejuknya eau claire.

watak2 novel nie, JIHAN, SURIA, HAZMAN, KHAIRI, SOFIAN, ADAM. ramai lagi laa.malas aku nak list.haha.dyorang nie budak2 sekolah.tapi ceritenye sambung2 sampai habis sekolah.sampai masuk U.sampai pegi oversea.

aku paling suke,taktau la sape.hahaha. bagi aku jihan tu,biase2 je.cume hubungan dy dengan hazman unik sikit laa.berhubung pakai surat je weyy.bile dah abis skola baru pakai telefon rumah ye.takde email email fb fb nih.cool giler doe.pastu mase jihan down,hazman ade tolong dy carik 'closure'.bestnyee.bak kate niza,kalau lah dapat pakwe macam hazman nie,sure best gile!beruntung doe jihan.dalam novel nie je laa.hahaha.aku pun nak jugak.haha.berangan je la.tak salah kann? ;D

yang khairi dengan suria pulak, memang sweet lahh.khairi tu memang jejaka idaman malaya lah(bak kate suria).haha.lagi2 part first2 suria tawaf nak tengok khairi.pastu mase khairi bagi kad comel comel tuh kat dia.ahh.sweet gilee.jeles doe.heh.ingat lagi ayat khairi; what you see is what you get.

sofian pulak.memang posmen yang setia la dy nie.posmen hazman n jihan.haha.suke giler watak dy nie.ade tak orang macam dy?haha.agak gedik di situ. ;D adam pulak.bestfriend khairi.tapi dy suke suria.tapi care khairi settle, memang cool lah.tabik doe.adam pun okay.

aku dah bg sinopsis yang tak macam sinopsis langsung.pegi la beli buku nie! ;D


second case;
143 maksudnya I LOVE YOU
author;PINGU TOHA.


*picture dari uncle google jugak.haha.
(budak kecik bagi)

ape korang rase mase bace tajuknye?mase mule2 pun aku agak2 jugak la nak bace.haha.bile dah bace habis.bace ulang2 weyy.haha.sepatutnye before bace novel nie,ade lg satu novel yang perlu dibace, L.U.V.E. tapi aku takde pulak.lagipun nie orang yang bagi kan.ku bace je lah.best pulakk.heh.aku amik mase lame nak bace novel nie.dari before PMR, lepas PMR baru aku sambung lagi.few days pastu baru habis.sebab aku mule mule bace tu dah lambat.dah nak pra pmr pe sume.so tangguh2 laa.tapi habis jugak.lepas habis tu bace ulang2.haha.

wataknye ; UTH, LANA, KERI, ELINA, BUCKS, VEE, LISA, ARMAN.

name namenye macam unik laa bagi aku.buku nie 3 story yang berbeza la tapi ade connection antare tige story nie.

1;cerita cinta biasa.
between UTH and LANA.cerite nie aku tak berape nak faham.haha.aku cerita straight to the point faham laa.heh.takpe la.nnti aku bace lagi.heh.tapi antare uth dengan lana nie ade haikal.sape haikal??

4;EXs
between KERI and ELINA.aku suka story yang nie.keri so cool di situ ye.elina agak2 tegas tapi comel lahh walaupun tak tengok muke dy.based watak pun aku da dapat rase.haha.feeling kuat ohh. ;D dengan pasal orizuru lagi.and elina the sleeping beauty! ending dy sangat sweet.hee.sekarang nie aku suke gune perkataan 'heh'. inspirasi dari surat keri dalam buku nie laa.haha.

3;merah,biru,violet.
between VEE and BUCKS.story nie paling paling aku suka!eheheh.aku pun taktau nape.maybe sebab cerita yang nie agak slumber2 kott.dengan ade si kecik ROSE lagi yang jadi perantare.aku suke la.vee pulak tak suke kucing.geng aku la tu!haha.

cerita cinta kecil;
between LISA and ARMAN.nie simple tapi sweet okayy.

sume cerite kat atas ade connection antare satu same lain.and endingnye, just like another fairytale story, THEY LIVE HAPPILY EVER AFTER. ;)

ending sume best2.for uth and lana too.sape haikal? nk tau?belilah buku tu ye!aku mcm promoter dah nie.takpe.haha.best what??haha.


itu sahaja lah yang mampu aku coret kali nie.tu je?wey.banyak tuu.haha.
sampai jumpe lagi di next entry.InsyaAllah~
salam~

No comments:

Post a Comment